Harvesto Glory Febriano Jalmav (2022) THE USE OF MOVIES IN PREPARING INDONESIAN PRE-SERVICE ENGLISH TEACHER'S READINESS TO TEACH. Final Year Projects (S1) thesis, Universitas Kristen Duta Wacana.
Text (Skripsi Pendidikan Bahasa Inggris)
81180049_bab1_bab5_daftarpustaka.pdf Download (2MB) |
|
Text (Skripsi Pendidikan Bahasa Inggris)
81180049_bab2-sd-bab4_lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk menguji sejauh mana penggunaan film dalam mempersiapkan kesiapan guru bahasa Inggris prajabatan untuk mengajar dan untuk melihat pengaruh film dalam mempersiapkan kesiapan guru bahasa Inggris prajabatan untuk mengajar dari perspektif guru prajabatan dan dosen guru bahasa Inggris prajabatan. Penelitian ini dilakukan secara kualitatif dengan metode observasi dan wawancara. Peserta observasi adalah dua kelas guru bahasa Inggris prajabatan, yaitu kelas Pengantar Pendidikan dan Profesi Kependidikan. Studi ini mewawancarai enam guru bahasa Inggris pra-jabatan dan dua dosen yang pernah mengalami penggunaan film dalam proses belajar mengajar mereka. Hasil observasi menunjukkan bahwa guru bahasa Inggris pra-jabatan dapat menghubungkan teori-teori pengajaran dalam film. Film bisa menjadi alat untuk mempersiapkan guru prajabatan agar siap mengajar apa pun mata pelajarannya. Hasil wawancara menunjukkan bahwa film dapat menginspirasi beberapa guru bahasa Inggris pra-jabatan. Meskipun tidak semua, beberapa terinspirasi oleh kualitas baik peran karakter guru dalam film. Film meminimalkan kesenjangan antara teori dan praktik. Film membantu guru pra-jabatan untuk melihat potensi masalah. Masalah yang terlihat di film bisa jadi sama, tetapi konteksnya berbeda. Singkatnya, film berpengaruh pada komponen kesiapan guru prajabatan: landasan pribadi, pembentukan, dan profesionalisme. This study has aimed to examine to what extent the use of movies in preparing pre-service English teachers’ readiness to teach and to see the effects of movies in preparing pre-service English teachers’ readiness to teach from both pre-service teachers’ and lecturers’ perspectives. This study was conducted in a qualitative method of observation and interviews. The participants of the observation were two classes of pre-service English classes, Introduction to Education and Teaching Profession class. This study interviewed six pre-service English teachers and two lecturers who had experienced the use of movies in their teaching and learning process. The observation results showed that the pre-service English teachers could relate theories of teaching in the movie. Movies could be a tool to prepare pre-service teachers to be ready to teach regardless of the subject. The result of the interviews showed that movies could inspire some pre-service English teachers. Although not all, some might be inspired by the good qualities role of the teacher characters in the movies. Movies minimized the gap between theories and practice. Movies helped pre-service teachers to see the potential problems. The problems seen in the movies could be the same, but the context was differed. To sum up, movies had effect on pre-service teachers’ readiness to teach components: the personal foundation, formation, and professionalism.
Item Type: | Student paper (Final Year Projects (S1)) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Movies, Pre-service teachers, Readiness |
Subjects: | L Pendidikan > Pendidikan (Umum) P Bahasa dan Literatur > Bahasa Inggris |
Divisions: | Fakultas Kependidikan dan Humaniora > Prodi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Admin Repository |
Date Deposited: | 08 Feb 2023 03:22 |
Last Modified: | 08 Feb 2023 03:22 |
URI: | http://katalog.ukdw.ac.id/id/eprint/7367 |
Actions (login required)
View Item |